lesgeven @ st. Kilda - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marten Suylekom - WaarBenJij.nu lesgeven @ st. Kilda - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marten Suylekom - WaarBenJij.nu

lesgeven @ st. Kilda

Door: Marten

Blijf op de hoogte en volg Marten

30 November 2008 | Australië, Melbourne

hey allemaal,

Daar ben ik weer met een nieuwe update vanuit melbourne!

ik zit hier nu al bijna een week en heb het hier zeker wel naar mijn zin. De mensen zijn hier allemaal super relaxed!!

de dinsdag, de eerste dag waarop ik met brad afgesproken had verliep soepel! Brad heeft me verschillende dingen over de kiteschool vertelt en wat zijn plannetjes voor de rest van het seizoen zijn. ook die middag stonden er al wat kitelessen geboekt. De wind was goed dus heb toen meteen al 2 uur les gegeven.

Die avond ben ik ook meteen bij hem in komen wonen...beter!!! groot huis en dik luxe! zo veel beter dan zo'n hostel waarbij je pannekoeken voor ontbijt krijgt.

de Dag erop werd ik eigenlijk meteen hoofd van de kiteschool! Brad moest werken (zijn vaste baan) en Max had een aantal dagen vrij genomen. ja vader en moeder! hoofd van de kiteschool! wat nou studeren, binnen 1 dag ben ik al een manager geworden!! haha!! Nja verder is dat helemaal goed gegaan, ik moest wel de lessen cancellen vanwege de wind die het die 3 dagen liet afweten.

de dag erna, zaterdag, is erg goed verlopen, max en Brad waren weer aanwezig, en ik heb die dag 4 uur aan een stuk door lesgegeven wat betekent dat ik lekker wat geld in mijn pocket ontvang. daarvoor heb ik ook nog even voor mezelf gekite.. dat mag ook wel na bijna 3 maanden tijd! jammer genoeg is mijn kite wel gebroken wat ik pas hier tot ondekking kreeg. dus heb even een van de schoolkites mogen gebruiken (cabrinha voor de kenners).

De zaterdagavond zijn Brad, een engels meisje, een collega van Brad en ik nog ergens wezen eten+ drinken. Ik dacht dat rode bieten alleen maar op hamburgers zouden zitten, maar NEEE!! die zitten ook op pizza! daar moet ik dus maar proberen van te gaan houden... want pizza's en hamburgers moeten door die slokdarm heen.

Vandaag (zondag) is ook weer top verlopen, er waren een aantal lessen geboekt waarbij we jammer genoeg de meesten moesten cancellen vanwege te weinig wind. In de namiddag is de wind gaan draaien en strak toegenomen naar zo'n gemiddeld 20 knoopjes! perfect dus om even lekker zelf te kiten!! Het blijven schoolkites waarmee ik op het moment moet kiten, maar zeker beter dan niks!!

Het weer trouwens op het moment is zeker beter dan de eerste dag dat ik hier aankwam. vorige week heb ik aardig wat warme dagen meegemaakt (rond de 30 graden) maar ook dagen waarbij het weer in 1 minuut kan omslaan. zo heb ik de grootste hagelstenen in mijn hele leven mogen meemaken, gelukkig zat ik droog en happy in de kite trailer haha.

Ohja nog een klein verhaaltje over dat appartement met die nederlander erin. Ik ben daar gister heen geweest om even met die canadees te praten over het inwonen. Het komt erop neer dat die gast even een tijdje (2 weekjes) alleen wilt zijn op die kamer, aangezien hij veel rond heeft gereist en veel in hostels geslapen heeft. toch maar hopen dat dat goed komt, want inprincipe waar ik nu leef is 'savonds vrij weinig te doen en het appartement daar is 1 straat verwijdert van het uitgaansleven!

oke mensen nu ga ik lekker slapen.
Morgen staan er weer wat lessen geboekt in de namiddag, en daarvoor ga ik even lekker zelf kiten als de wind goed is.

ciao ciao!!!

  • 30 November 2008 - 19:02

    Your Daddie:

    Hey marten, it would be cool when you place some nice pictures on your site, so we also can see where you live and work there in Australia.

  • 01 December 2008 - 08:36

    Monique Nijenhuis:

    Hee manneke

    wat een gaaf leven heb je joh....er zullen er velen jaloers op je zijn, behalve op de pizza's die ze daar dan hebben...lijkt me helemaal niets. Maar alles beter dan de ballen van een kangaroe hihi

    geniet ervan en wie weet zie ik je ooit nog...hou mij ieder geval in je bestand van je reisverhalen kai leuk

    groetjes uit het koude Nederland

  • 01 December 2008 - 10:02

    Martien:

    Yo dude,

    wat a life do you have, !

    helemaal top geak,voor hoelang ga je daar blijven? ga je nog rondreizen daar?

    veel plezier daar wat ongetwijfeld goed gaat komen

    greetzz

    Tiennes

  • 03 December 2008 - 15:33

    Glenn:

    Baaas :)

    Top!

    Heb je Ruben nog gezien @ St. Kilda? Die was er ook ergens in November...

    Aii aaii aiii ik wil ook :)

    Koning barrabas!

  • 04 December 2008 - 15:33

    Pascal:

    marten is cooool
    marten is coool

  • 08 December 2008 - 18:07

    Je Relaxte Broertje:

    hey broer!
    rogier en ik gaan misschien wel met de x-factor meedoen:O zo niet dan gaan we een album opnemen. komt allemaal wel goed. hoe is het daar bij jou? flink money aan het verdienen??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2008

naar Perth en weer terug

11 December 2008

G-day people!!

30 November 2008

lesgeven @ st. Kilda

25 November 2008

terug op internet, in melbourne

29 Maart 2008

nog altijd genieten in El Gouna
Marten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 18738

Voorgaande reizen:

23 November 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: