nog altijd genieten in El Gouna - Reisverslag uit El Gouna, Egypte van Marten Suylekom - WaarBenJij.nu nog altijd genieten in El Gouna - Reisverslag uit El Gouna, Egypte van Marten Suylekom - WaarBenJij.nu

nog altijd genieten in El Gouna

Door: Marten

Blijf op de hoogte en volg Marten

29 Maart 2008 | Egypte, El Gouna

hallo idereen

na lange tijd schrijf ik dan maar weer iets.

Hier gaat alles uitstekend, ik zal beginnen met de zaken hier.
Begin maart zijn er wat veranderingen geweest in red Sea Zone. In plaats van free lance te verdienen met 25 procent van wat de studenten betalen. Verdien ik nu een salaris per maand en daarbij 20 procent van wat de studenten betalen. Klinkt super, maar er zit toch een puntje achter. Ik moet elke dag aanwezig zijn in red sea zone van 10 voor 9 tot half 5.
daarbij heb ik wel 5 dagen vrij per maand.
nja Ik heb het nu al bijna 1 maand vol gehouden en het systeem is oke.

Ik heb al een tijd niks van me laten horen, ik kan ook niet alles meer herinneren maar ik zal beginnen vanaf het begin met de leuke dingen.

Ongeveer anderhalf maandje geleden kreeg ik contact met 1 australisch meisje (Ricci) en een gast (Phil) die half Oostenrijks en half Amerikaan is. Zij werkten hier sinds een paar dagen in el gouna op een luxe boot waarbij een klein bootje inbegrepen was , nja wat zei hier doen is veel geld verdienen, de boot schoon houden en veel lol hebben, Ricci heeft ook van mij kiteles gekregen.
Maar hey een klein bootje met 130 pk motor, daar kan achter gewakeboard worden!! Jaaa! Dat deden we dus ook. op de rode zee, of door de lagunes in El Gouna!!! super!! Het enige wat jammer was was dat er geen hoge golf achter de boot zat, Springen was niet mogelijk.
een dag hadden we een sessie met zonsondergang, warm weer en ja hoor dolfijnen die even op bezoek kwamen, ongeveer 10 totaal! super!!! Ik heb geprobeerd met ze samen te zwemmen, maar dichterbij dan 10 meter kwamen ze niet.

De boot van Ricci en Phil is inmiddels overgenomen door een andere crew en is naar Saudi Arabie vertrokken, Ricci en Phil wouden daar niet heen omdat zei het daar te gevaarlijk vonden. Phil is inmiddels alweer naar zijn huis in Italie vertrokken, Ricci is nog steeds hier, en geniet van het kiten, de zon, het eten en van mij... :) ze blijft hier nog ongeveer 2 weekjes, daarna gaat ze terug naar Italie waar een nieuwe en zelfs nog grotere boot op haar ligt te wachten.

wat heb ik verder nog gedaan...

Ik ben 1 keer naar dolphin house geweest, dit is een plek waar veel dolfijnen gespot worden, op het moment dat ik er was waren er natuurlijk geen dolfijnen. maar geen nood... genoeg te doen. Ik heb lekker een beetje gezwommen, gesnorkeld, en gedoken vanaf de boot..
ook ben ik 1 keer naar tawila geweest, ja jullie weten wat tawila is, de beste kitespot ever, op het moment dat ik er was was er geen wind. wat een pech maar ach ik kite genoeg hier, ik zit desnoods meestal van 10 voor 9 tot half 5 in Red Sea Zone.

een weekje geleden vroeg Mike of ik een poolse groep wou leiden voor een safari door de desert met kleine jeeps voor 1 of 2 personen. Daar zei ik geen nee tegen en ben dus op een safari meegeweest. super gaaf!!, ik mocht een beetje de groep in controle houden en reed achteraan met mijn auto'tje. erg gaaf, maar het liep niet helemaal spoedig. 3 poolse gasten waren zo kinderachtig, ze wouden niet meer verder rijden, omdat ze niet harder dan 50 mochten rijden en in een rij moesten blijven( regels zijn regels). na veel moeite en gedoe en uiteindelijk in het donker kregen de egyptische crew en ik het toch voor elkaar die kindjes mee te krijgen. ik heb nog nooit zulke kinderachtige volwassene mensen mee gemaakt pfff...
uiteindelijk helemaal onder het stof in het donker waren we weer terug op bestemming.

okey dit was het weer voor nu, ik zal proberen wat vaker te updaten, maar jullie kennen me, te lui om te typen.

oke check de foto's!!! zitten leuke tussen..!!!

adiosss!!! en groet uit warm egypt!

Marten

  • 29 Maart 2008 - 09:31

    Mirjam:

    Zo, das ZEKER lang geleden! Wist niet dat je daar nog zat!

    Ben van plan ook terug te komen... maar dan voor eventjes!

    Waarschijnlijk april, zie je me vast wel!

    Groetjes aan Mike, Kiko en de rest!

  • 29 Maart 2008 - 10:21

    Glenn:

    Wreed Wreed!!! tjoppiee :) wil zo weer komen gast :) Maarjaaa

    Spreek je laturss

    Have fun.. :)

  • 29 Maart 2008 - 18:24

    Je Pappie:

    Marten, zei is met een lange ij, wouden in ook geen nederlands en volwassene is met een n erachter. Maar verder een leuk articel. groetjez

  • 29 Maart 2008 - 19:30

    Passie:

    is artikel niet met 'n k pappie?
    kan het mis hebben:D..

    super vet marten. wist niet dat je nog leefde

  • 30 Juni 2008 - 20:04

    Rogier:

    Heey luiwe drol! hoeist nou?
    bale dat ik niet naar oosterhout kon komen toen je er ff was. k heb vrijdag mn laatste toets! best relext! ga je me nog leren kiten deze zomer? als je trug bent in nederland ben ik misschien al in zweden, maar geen nood. daar kan de vlieger ook gebruikt worden! dan moet je wel wat later komen zodat je met je snowboard kan spelen! een retourtje is niet duurder dan 100 ballen! ik spreek je snel!
    kusje
    roog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, El Gouna

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2008

naar Perth en weer terug

11 December 2008

G-day people!!

30 November 2008

lesgeven @ st. Kilda

25 November 2008

terug op internet, in melbourne

29 Maart 2008

nog altijd genieten in El Gouna
Marten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 18738

Voorgaande reizen:

23 November 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: