update!!!! - Reisverslag uit El Gouna, Egypte van Marten Suylekom - WaarBenJij.nu update!!!! - Reisverslag uit El Gouna, Egypte van Marten Suylekom - WaarBenJij.nu

update!!!!

Door: marten

Blijf op de hoogte en volg Marten

02 Oktober 2007 | Egypte, El Gouna

goeiendag allemaal,
weer een nieuwe update, ik probeer nu dus weer eens even alles te herinneren wat ik gedaan heb.

4-5 dsagen geleden ben ik met een instructeur van red sea zone gaan kiten. van te voren had ik al van verschillende mensen gehoord dat als je een half urtje upwind(tegen de wind) vaart dat je bij een mooie lagune komt waar je ondiep water hebt wanneer de lagune hier in el gouna droog staat. dus half uurtje varen en dan zie je ´t. overal riffen en stukken vlakwater. relaxt!!! ´t was een grote doolhof om midden in die lagune te komen. maar ben je er eenmaal is het topp! heerlijk kitesurfen daar!

op vrijdag ben ik naar tawila geweest. tawila is een eiland 21 km van el gouna vandaan. we waren met ongeveer 20 mensen op een boot en het duurde anderhalf uur voor we er waren.lekker geslapen op de boot want de dag ervoor zijn we nog met een aantal naar little budha gegaan tot 2 uur wat rete saai was. daar hadden we geen rubberboot dus moesten toen nog zo´n half uur wachten op de rubberboot zodat die ons naar de kant kon brengen.
op tawila is de wind aflandig en dat betekent voor ons vlak water.. yeah echt een geweldige spot. nadeel was alleen dat er veel schelpen op de bodem lagen en de dag dat wij er waren nog 2 boten waren dus aardig druk op t water... verder was t er top en ben benieuwd naar wat foto´s.

even iets anders....
het systeem voor lesgeven bij red sea zone is anders dan de andere kitescholen. hier geven ze geen les in uren, maar je krijgt hier pas je geld als je cursist het ook echt kan. zo heb je verschillende punten, kruis je ze aan dan krijg je daarvoor je geld. meestal is dit systeem in het nadeel van jou. een normale cursus voor iemand die wilt leren varen is iets van 10 uur. de meesten leren echt niet kitesurfen in 10 uur.
zo heb ik nu al een voorbeeld. ben al een lange tijd (week)bezig met een pools duitse vrouw uit die er nog steeds niks van bakt.
gister was het de eerste dag dat er weinig wind was, wel genoeg om les te geven en heb eindelijk die dame die ik al een week heb lesgegeven afgerond en ze heeft nu een certificaat.( ze zit overigens naast me en probeert dit af en toe te lezen.

de miss belgie pre selections is trouwens nu aan de gang, eergister zijn ze aangekomen en morgen zullen ze bij ons in red sea zone les krijgen. dikke top. zelfs belgische televisie erbij!!!!

deze 2 dagen nog weinig wind dus lekker chillen billen.

see ya !!!

• 02 Oktober 2007 - 10:26

Travis:

Miss Belgie, Respect Marten.... Ik zou zeggen hou er twee daar, tot in januari ;)
    MAar indd wel een beetje minder van dat lesgeven. Je maakt wat uurtjes in het water dan.....
    Genietze.
    x

• 02 Oktober 2007 - 13:47

Lillian:

Marten zodirect krijg je nog rimpelhuid, omdat je zoveel in t water ligt :| mazzelpik ;)

• 02 Oktober 2007 - 14:37

Passie:

suuuuuuper:)..
    hoe gaat t eigenlijk nu met je trickies?:)

• 03 Oktober 2007 - 21:14

Mark:

hee passie in oman zul je niet veel missen tegen komen hoor ;-)

• 04 Oktober 2007 - 15:47

Passie:

die belgen komen vast overal op plekken waar je ze niet verwacht,

• 04 Oktober 2007 - 21:16

Glenn:

Wreeeddde shit! Dat lesgeven is bagger zo ja.... :) wordt er ook een fles champainn open getrokken als iemand na 40 uur kan varen :D

Kuss